Friday, 12 August 2011

APA ITU MERDEKA??????

"bang!! abg ney merdeka ke??"

"merdekalah!! nape?"

"ape tu merdeka bang?"

Hahahahahahaha... kelu gak lidah aku bile budak tecik 2 tanye,,tergugup gak na menjawap,bkn ape,,takut gak kalau2 jawapan yang kite bg salah ataupun tak kene pd umur dye ney,,,,So aku jawapjewla ngn pnuh patriotik...

 "dik,merdeka ney maksud nye kite bebas dari cengkaman penjajah,,,bukan setakat bebas dari peperangan,tapi bebas dari anasir2 luar,hidup aman,tak terikut sgt ngan budaya-budaya luar,mcm2 lg la"

dgn selambe dye ckp

"bang! kalau mcm tu kite tak bleyh la mkn ayam KFC tu kan? kan2?"

sambil tgn dye nak rembat ayam kat tgn aku n sblah lg da berjaye rembat seketul lagi yg belum terusik dari dlm kotak diner plate aku... erk???

skarang budak tu da ad kat I.C.U hek3..... acah jeee...


SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN,,,TAK KIRELAH APE PON PANDANGAN KORANG, YANG PENTING SAYANGILAH NEGARE KITE INI... LOVE U MALAYSIA!!!

(tbe2 terdengar lagu allayarham Sudirman)

No comments:

Post a Comment